مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

شعرهایی از میثم ریاحی در

شعرهایی از میثم ریاحی در "کتاب هفته خبر "

شعرهایی از میثم ریاحی را در شماره 171 (هفته چهارم مهر ماه 1396 ) کتاب هفته خبر ، مجله ای درباره ادبیات ، فرهنگ ، هنر ، جامعه و ... بخوانید . کتاب هفته خبر با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی حسین واحدی پور و دبیری بخش ادبیات سید فرزام حسینی شنبه هر هفته منتشر می شود.

سه شعر از میثم ریاحی در مجله قلمیاران

سه شعر از میثم ریاحی در مجله قلمیاران

سه شعر از میثم ریاحی در بخش "کافه شعر" شماره شهریور ماه 1396 ماهنامه سراسری فرهنگی اجتماعی قلمیاران منتشر شده است .

شعری برای مقام شهید از میثم ریاحی 
در خبرگزاری ایسنا 
به مناسبت شهادت محسن حججی

شعری برای مقام شهید از میثم ریاحی در خبرگزاری ایسنا به مناسبت شهادت محسن حججی

مانندِ قَطعیتِ درخت
می میری   /   تا زنده بمانی برای من
تا چشمه ای بزرگ
در چشمه ای بزرگ
غرق باشد

نقدی بر شعر میثم ریاحی در
«کلمات بیش از آدمی رنج می‌برند»
آنتولوژی شعر شاعران معاصر

نقدی بر شعر میثم ریاحی در «کلمات بیش از آدمی رنج می‌برند» آنتولوژی شعر شاعران معاصر

هفت: بافتارهای منفرد؛ میثم ریاحی، آرش نصرت اللهی، شهرام پور رستم، کروب رضایی، حسین طوافی، مزدک پنجه‌ای، محسن موسوی میرکلایی، بهنام فرخی، موسی زنگنه، هوشنگ رئوف، حمید آل یوسف و احمد فریدمند. جذابیت‌های کلامی-لفظی، زبان فرمی، مضامین عاشقانه همراه با حس‌های نوستالژیک که گاه از زاویه عصیان به آن نگریسته شود در توصیف شعر این دسته از شاعران آمده است.

آثار میثم ریاحی | آرشیو

prev
next

نگاه دیگران به آثار میثم ریاحی در جراید
  • نگاه افسانه نجومی
    به شعری از میثم ریاحی

  • نگاه افسانه نجومی 
به شعری از میثم ریاحی

    معنامحوری - عینیت گرایی- محور عمودی منسجم- برجسته نمایی عواطف و احساسات شاعرانه- لحن جدی و اندوهناک- بازگویی کلان روایت مرگ و برجسته سازی نقش راوی دانای کل- توجه به مفاهیم معتبر و قطعی- از اختصاصات و شاخصه های فراگیر محموعه شعر " وقتی صدا را مرتکب شدم "  و در نتیجه این شعر به شمار می آیند.

  • نظری به"وقتی صدا را مرتکب شدم"میثم ریاحی
    علی مسعود هزارجریبی
  •  نظری به

    فصلنامه نوشتا و مجله ادبی پیاده رو - ویژه نوروزی : در نهایت شاعر جوان این مجموعه کلام یاکوبسن را خوب درک نموده که "شاعری تجاوز به حدود زبان است " یعنی حتی معیار شکنی و در واقع فرا و فراتر از دوره پیشین کارکردهای زبانی و پرهیز نسبی از الگوها.با سیر و نظر به این مجموعه فضای بحث و چالش و تأمل برای شاعران جوانی که شالوده شکنی در لذت متن و تفکر زایش شگفت را جستجو می کنند پدید می آید.

  • نگاه به "وقتی صدا را مرتکب شدم " میثم ریاحی
    امیر حسین بریمانی
  • نگاه به

    روزنامه ایران ، صفحه 8 ، یکشنبه 16 اسفند 1394 : در این اشعار به بهترین شیوه ممکن روایت به کلی نفی شده و همان منطق درونی راهگشای مخاطب است. نهایتا میثم ریاحی را می باید یکی از شاعران خوب دانست که آمیزه ای از زبان شعر دهه چهل و تلقی خود از امر انتزاعی را در شعریت اش بنا نهاده است.

  • تأملی بر "وقتی صدا را مرتکب شدم" میثم ریاحی
    نعمت مرادی
  • تأملی بر

    روزنامه اطلاعات ، سه شنبه 94/11/20 ، ضمیمه ادب و هنر : نقش تخیل اما بیشتر از هر چیزی نمود پیدا کرده است. شاعر با کوله باری از تجربه ، شاید سراغ سخت ترین واژه ها می رود و با وسواس خاصی آنها را انتخاب می کند. اوترس و واهمه ای درخود را نمی دهد. ریسک کردن را دوست دارد. و این امکان و مهم شاید در حالت نسبی ، این مجموعه شعر را از مابقی مجموعه هایی که از شاعران جوان منتشر می شود متمایز می کند

  • بهرام اردبیلی؛دگر اندیش اسطوره ها
    پیرامون مجموعه "رهگذری در خواب پروانه ها"
    امیر حسین بریمانی
  • بهرام اردبیلی؛دگر اندیش اسطوره ها
پیرامون مجموعه

    روزنامه بهار ، چهارشنبه 2 دی ماه 1394 ص 12 : بهرام اردبیلی شاعر آوانگارد دهه چهل، در طول شاعری خود، اشعار محدودی در نشریات به چاپ رسانده که در کتاب "رهگذری در خواب پروانه ها" به کوشش میثم ریاحی گردآوری شده است. شعر آوانگارد، واپس زنی الگوهای تثبیت شده در نظام شعری ست و داعیه نگرش نوین را دارد اما ابتدا می باید نمود این نگرش نوین را مشخص کنیم. در جریان واپس زنی و رویکرد بدیع به امر شعری در سه دهه اخیر، چیزی به عنوان بازاندیشی از قلم افتاده است.

  • روایتی آگاهانه از طبیعت در چند پله
    منصور خورشیدی
  • روایتی آگاهانه از طبیعت در چند پله
منصور خورشیدی

    سایت رسانه : میثم ریاحی در مجموعه شعر : ” وقتی صدا را مرتکب شدم ” رابطه‌ی خوبی با طبیعت دارد. روایتی محسوس و ملموس که به شکل گفتاری با طبیعت ارتباط برقرار می‌کند. از نوع رابطه‌ی شاعران ” شعردیگر ” با طبیعت اشیا، جهانی خسته و نشسته در اتاق خود دارد و دلش برای پرستو می‌سوزد که نمی‌تواند نام مختصری برای آسمان باشد. و یا ” سنجابی که نگران افتادن آسمان است ” نگران خرگوش‌ها و بنفشه‌ها و نگران شاخه‌های شکسته روی لب‌ها و دلواپس کوه که بی‌رابطه می‌نشیند .

  • نگاه عبدالعلی دستغیب
    به مجموعه "وقتی صدا را مرتکب شدم"
    سروده میثم ریاحی
  • نگاه عبدالعلی دستغیب 
به مجموعه

    روزنامه جام جم ، دوشنبه 18 خرداد ، صفحه 8 : راوى خسته و مردد است از اين رو نمى تواند گزاره هاى منظمى به دست بدهد كه خبر از دستگاه منظم انديشگانى و عاطفى دارد و به عنوان كتاب بنگريد. ارتكاب صدا مانند ارتكاب جُرم ! صدا مى تواند دلالت بر حرف شاعرانه داشته باشد پس شاعر در ثبت كلمه ها، كلمه هاى شاعرانه مرتكب جرم شده است يعنى با اين گونه سخنان از ” راه راست“ زبان عادى و قرادادى دور شده و اين قسمى خلاف است .

  • "کبودی لرزنده: دریافت "
    سید حمید شریف نیا
  • روزنامه اعتماد / شنبه 22 فروردین 1394 / صفحه 9 : ویژگی های ممتاز شعر میثم ریاحی که ماحصل زیست شاعرانه و کسب تجربه های جدی و متمادی در حوزه ی دوره های معاصر شعر فارسی است، این امکان را برای او فراهم کرده تا بتواند در این بلبشو نوشتاری و انتشاری که هر که می رسد بر نوشته اش نام شعر می گذارد و هر پراکنده نویسی و بی اصول نویسی را سبک تازه ای از شعر می نامد! جایی جدی برای خود باز کند و از حیثیت و هویت شعر اش به کمک شعرش دفاع کند. 

  • "عبور با چمدانی پر از پروانه "
    سریا داودی حموله
  • روزنامه ایران / یکشنبه 16 فروردین 1394 : در کل مجموعه ی «وقتی  صدا را مرتکب شدم» هستن های عینیت مند بر محور نوستالژیک گرایی و غربت سرایی استوار است و شعرها بیش از این که دال بر اعتراض باشند،بر محور انتقادی می چرخند.« عشق ـ مرگ»از مضمون های اصلی است که گاهی به ورطه ی رمانتیسم سطحی می غلتد.با توجه به جنبه های «شنیداری ـ تصویری»گویا جای بعضی ابژه ها درد می کند.


صفحات :   1    |    2    |    3    |