مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

شعری از میثم ریاحی در آنتولوژیِ «در گستره‌ی هفتاد»

شعری از میثم ریاحی در آنتولوژیِ «در گستره‌ی هفتاد»

گروهِ سوم: شاعرانی از دهه‌های بعدی که به جای ساده‌نویسی، به دست‌آوردهای شعرِ هفتاد توجه داشتند و هنجارهای به‌دست‌آمده‌ی هفتاد را ادامه دادند و به‌روزرسانی کردند . در این بخش از کتاب، شعر این شاعران را می‌خوانیم: مریم فتحی/ پژمان قانون/ شجاع گل‌ملایری/ لادن جمالی/ نعمت مرادی/ علی‌اصغر عالی‌زاده/ ایمان مؤمنی/ سردار شمس‌آوری/ زبیده‌ی حسینی/ امین احراری/ ابوالفضل نظری/ میثم ریاحی

شعری از میثم ریاحی در مجله

شعری از میثم ریاحی در مجله "غروب"

شعری از میثم ریاحی در صفحه 164 شماره 12 مجله ی غروب که به فرهنگ ، ادب و هنر اختصاص دارد منتشر شده است .

شعری از میثم ریاحی در فصلنامه

شعری از میثم ریاحی در فصلنامه "هفتاد"

محمد آشور - مسعود احمدی - شیوا ارسطویی - سامان بختیاری - عابدین پاپی - فرزین پارسی کیا - ابوالفضل پاشا - منیره ی پنج تنی - علیرضا پنجه یی - امیرحسین تیکنی - محمد جانبازان - محمد جدیری رهنمایی - لادن جمالی - رضا چایچی - نادر چگینی - نرگس دوست - ایمان رحمانی - علی رضا رعیت - میثم ریاحی ...

شعرهایی از میثم ریاحی در گزینه شعر نو شمال

شعرهایی از میثم ریاحی در گزینه شعر نو شمال

"گزینه شعر نو شمال " کشور در سال 1396 توسط اسدالله عمادی ، علیرضا ابن قاسم و هوشنگ عباسی گردآوری و به همت نشر روزآمد تهران منتشر شده و مشتمل بر شعر 79 شاعر شمال است که سهم استان گلستان از این تعداد 18 شاعر است . دو شعر از میثم ریاحی در بخش استان گلستان منتشر شده است .

آثار میثم ریاحی | آرشیو

prev
next

نگاه دیگران به آثار میثم ریاحی در جراید
  • نگاه افسانه نجومی
    به شعری از میثم ریاحی

  • نگاه افسانه نجومی 
به شعری از میثم ریاحی

    معنامحوری - عینیت گرایی- محور عمودی منسجم- برجسته نمایی عواطف و احساسات شاعرانه- لحن جدی و اندوهناک- بازگویی کلان روایت مرگ و برجسته سازی نقش راوی دانای کل- توجه به مفاهیم معتبر و قطعی- از اختصاصات و شاخصه های فراگیر محموعه شعر " وقتی صدا را مرتکب شدم "  و در نتیجه این شعر به شمار می آیند.

  • نظری به"وقتی صدا را مرتکب شدم"میثم ریاحی
    علی مسعود هزارجریبی
  •  نظری به

    فصلنامه نوشتا و مجله ادبی پیاده رو - ویژه نوروزی : در نهایت شاعر جوان این مجموعه کلام یاکوبسن را خوب درک نموده که "شاعری تجاوز به حدود زبان است " یعنی حتی معیار شکنی و در واقع فرا و فراتر از دوره پیشین کارکردهای زبانی و پرهیز نسبی از الگوها.با سیر و نظر به این مجموعه فضای بحث و چالش و تأمل برای شاعران جوانی که شالوده شکنی در لذت متن و تفکر زایش شگفت را جستجو می کنند پدید می آید.

  • نگاه به "وقتی صدا را مرتکب شدم " میثم ریاحی
    امیر حسین بریمانی
  • نگاه به

    روزنامه ایران ، صفحه 8 ، یکشنبه 16 اسفند 1394 : در این اشعار به بهترین شیوه ممکن روایت به کلی نفی شده و همان منطق درونی راهگشای مخاطب است. نهایتا میثم ریاحی را می باید یکی از شاعران خوب دانست که آمیزه ای از زبان شعر دهه چهل و تلقی خود از امر انتزاعی را در شعریت اش بنا نهاده است.

  • تأملی بر "وقتی صدا را مرتکب شدم" میثم ریاحی
    نعمت مرادی
  • تأملی بر

    روزنامه اطلاعات ، سه شنبه 94/11/20 ، ضمیمه ادب و هنر : نقش تخیل اما بیشتر از هر چیزی نمود پیدا کرده است. شاعر با کوله باری از تجربه ، شاید سراغ سخت ترین واژه ها می رود و با وسواس خاصی آنها را انتخاب می کند. اوترس و واهمه ای درخود را نمی دهد. ریسک کردن را دوست دارد. و این امکان و مهم شاید در حالت نسبی ، این مجموعه شعر را از مابقی مجموعه هایی که از شاعران جوان منتشر می شود متمایز می کند

  • بهرام اردبیلی؛دگر اندیش اسطوره ها
    پیرامون مجموعه "رهگذری در خواب پروانه ها"
    امیر حسین بریمانی
  • بهرام اردبیلی؛دگر اندیش اسطوره ها
پیرامون مجموعه

    روزنامه بهار ، چهارشنبه 2 دی ماه 1394 ص 12 : بهرام اردبیلی شاعر آوانگارد دهه چهل، در طول شاعری خود، اشعار محدودی در نشریات به چاپ رسانده که در کتاب "رهگذری در خواب پروانه ها" به کوشش میثم ریاحی گردآوری شده است. شعر آوانگارد، واپس زنی الگوهای تثبیت شده در نظام شعری ست و داعیه نگرش نوین را دارد اما ابتدا می باید نمود این نگرش نوین را مشخص کنیم. در جریان واپس زنی و رویکرد بدیع به امر شعری در سه دهه اخیر، چیزی به عنوان بازاندیشی از قلم افتاده است.

  • روایتی آگاهانه از طبیعت در چند پله
    منصور خورشیدی
  • روایتی آگاهانه از طبیعت در چند پله
منصور خورشیدی

    سایت رسانه : میثم ریاحی در مجموعه شعر : ” وقتی صدا را مرتکب شدم ” رابطه‌ی خوبی با طبیعت دارد. روایتی محسوس و ملموس که به شکل گفتاری با طبیعت ارتباط برقرار می‌کند. از نوع رابطه‌ی شاعران ” شعردیگر ” با طبیعت اشیا، جهانی خسته و نشسته در اتاق خود دارد و دلش برای پرستو می‌سوزد که نمی‌تواند نام مختصری برای آسمان باشد. و یا ” سنجابی که نگران افتادن آسمان است ” نگران خرگوش‌ها و بنفشه‌ها و نگران شاخه‌های شکسته روی لب‌ها و دلواپس کوه که بی‌رابطه می‌نشیند .

  • نگاه عبدالعلی دستغیب
    به مجموعه "وقتی صدا را مرتکب شدم"
    سروده میثم ریاحی
  • نگاه عبدالعلی دستغیب 
به مجموعه

    روزنامه جام جم ، دوشنبه 18 خرداد ، صفحه 8 : راوى خسته و مردد است از اين رو نمى تواند گزاره هاى منظمى به دست بدهد كه خبر از دستگاه منظم انديشگانى و عاطفى دارد و به عنوان كتاب بنگريد. ارتكاب صدا مانند ارتكاب جُرم ! صدا مى تواند دلالت بر حرف شاعرانه داشته باشد پس شاعر در ثبت كلمه ها، كلمه هاى شاعرانه مرتكب جرم شده است يعنى با اين گونه سخنان از ” راه راست“ زبان عادى و قرادادى دور شده و اين قسمى خلاف است .

  • "کبودی لرزنده: دریافت "
    سید حمید شریف نیا
  • روزنامه اعتماد / شنبه 22 فروردین 1394 / صفحه 9 : ویژگی های ممتاز شعر میثم ریاحی که ماحصل زیست شاعرانه و کسب تجربه های جدی و متمادی در حوزه ی دوره های معاصر شعر فارسی است، این امکان را برای او فراهم کرده تا بتواند در این بلبشو نوشتاری و انتشاری که هر که می رسد بر نوشته اش نام شعر می گذارد و هر پراکنده نویسی و بی اصول نویسی را سبک تازه ای از شعر می نامد! جایی جدی برای خود باز کند و از حیثیت و هویت شعر اش به کمک شعرش دفاع کند. 


صفحات :   1    |    2    |    3    |