مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

شعری از میثم ریاحی در آنتولوژیِ «در گستره‌ی هفتاد»

شعری از میثم ریاحی در آنتولوژیِ «در گستره‌ی هفتاد»

گروهِ سوم: شاعرانی از دهه‌های بعدی که به جای ساده‌نویسی، به دست‌آوردهای شعرِ هفتاد توجه داشتند و هنجارهای به‌دست‌آمده‌ی هفتاد را ادامه دادند و به‌روزرسانی کردند . در این بخش از کتاب، شعر این شاعران را می‌خوانیم: مریم فتحی/ پژمان قانون/ شجاع گل‌ملایری/ لادن جمالی/ نعمت مرادی/ علی‌اصغر عالی‌زاده/ ایمان مؤمنی/ سردار شمس‌آوری/ زبیده‌ی حسینی/ امین احراری/ ابوالفضل نظری/ میثم ریاحی

شعری از میثم ریاحی در مجله

شعری از میثم ریاحی در مجله "غروب"

شعری از میثم ریاحی در صفحه 164 شماره 12 مجله ی غروب که به فرهنگ ، ادب و هنر اختصاص دارد منتشر شده است .

شعری از میثم ریاحی در فصلنامه

شعری از میثم ریاحی در فصلنامه "هفتاد"

محمد آشور - مسعود احمدی - شیوا ارسطویی - سامان بختیاری - عابدین پاپی - فرزین پارسی کیا - ابوالفضل پاشا - منیره ی پنج تنی - علیرضا پنجه یی - امیرحسین تیکنی - محمد جانبازان - محمد جدیری رهنمایی - لادن جمالی - رضا چایچی - نادر چگینی - نرگس دوست - ایمان رحمانی - علی رضا رعیت - میثم ریاحی ...

شعرهایی از میثم ریاحی در گزینه شعر نو شمال

شعرهایی از میثم ریاحی در گزینه شعر نو شمال

"گزینه شعر نو شمال " کشور در سال 1396 توسط اسدالله عمادی ، علیرضا ابن قاسم و هوشنگ عباسی گردآوری و به همت نشر روزآمد تهران منتشر شده و مشتمل بر شعر 79 شاعر شمال است که سهم استان گلستان از این تعداد 18 شاعر است . دو شعر از میثم ریاحی در بخش استان گلستان منتشر شده است .

آثار میثم ریاحی | آرشیو

prev
next

نگاه دیگران به آثار میثم ریاحی در جراید
  • تکوین واژه ها / منصور خورشیدی
  • تکوین واژه ها  / منصور خورشیدی

    مجله ادبی پیاده رو : شاعر در دیداری کردن تجربه ها ی خود موفق بوده است . با تلاش آگاهانه وارد قلمرو نحوی زبان شده است . کاری که شاعران بزرگ مثل "رویا یی " و شاملو " کرده اند . تا جایی که در انتقال معنا خود را با مشکل رو به رو کرده است . منظورم آن بخش از شعر هایی است که شاعر عمدتا به ارائه ی معنا توجه داشت .

  • ماه ، روبه طرف انگشت اشاره / سید حمید شریف نیا
  • ماه ، روبه طرف انگشت اشاره / سید حمید شریف نیا

    روزنامه ي اعتماد ملي ، شنبه 17 فروردين 1387 ، صفحه ي 10 : تصویر پدیده های نوظهور  بخشی از تخیل و عصاره ذهنی شاعر جلوه می کنند و ترکیبات و سطر های زیبا و نسبتا محکمی را پیش رو می گذارد . به طوری که تحولات انتزاعی در بعضی از شعر های دفتر اول دیده می شوند. در شعر شهود  ص 45 ، شاعر بیشتر تکیه بر رویکردهای مفهومی دارد و به زیبایی شعر هدایتی آرام و منطقی می دهد .

  • انگشت روي معنا / آرش نصرت اللهي
  • انگشت روي معنا / آرش نصرت اللهي

    روزنامه اعتماد /  شماره 1672 21/2/87 > صفحه 11 (كتاب) :نهايت اينكه شعر ميثم رياحي در چالشي مناسب با محيط خويش، به لحظات قابل توجهي در شعر امروز دست يافته است: لحظاتي كه زاييده تجربه سال هاي بسياري بايد باشد. البته فكر مي كنم كه او نياز به بازسازي ساختار معنايي و ابزارهاي ايجاد معنا در شعر خويش دارد.

  • زير پلک ماه / فرهاد اکبرزاده
  • زير پلک ماه / فرهاد اکبرزاده

    روزنامه ي كارگزاران ، شماره 495 ، پنجشنبه،26 اردیبهشت ، 1387 : با تمام اين حرف‌ها با مرور کوتاهي در اين مجموعه با لحظه‌هاي نابي مواجه مي‌شويم که از سلوک شاعر با جهان ذهني و زيستي‌اش ناشي شده و به نوعي صداي گام‌هاي شاعر را در روندي آهسته اما کاملا تجربي در هر شعر با تمام وجود حس مي‌کنيم.

  • نقدي بر " ماه ، حلقه ي بي انگشت " / دکتر بيژن باران
  • نقدي بر

    آمریکا - مجله ی بررسی کتاب : کاربرد ترکيبات توصيف گر محيط طبيعي، بغناي تغزلي اين کتاب مي افزايد. تشريح نوآوريها و تجربه گراييهاي عاطفي اين کتاب نياز به تجزيه و تحليل تک تک اشعار دارد.  اين شعرهاي کوتاه، امپرسيونهاي ذهني با تداخل سطوري از عناصر طبيعي/ عيني است.  راوي همچون گردشگري در محيط جديد کنوني با جويده هاي خاطرات گذشته، سريع امپرسيونها را ضبط مي کند.

  • " بمباران تصويري‌ "
    سينا علي محمدي
  • روز نامه ي جام جم / پنج شنبه / 6 تير ماه 87 / ص 8 : بتازگي مجموعه شعر «ماه حلقه‌اي بي‌انگشت» سروده ميثم رياحي شاعر جوان شمالي (متولد 1363) و خوش‌ذوق كشورمان به صفحه شعر جوان رسيده است كه امروز و در اين مقاله نگاهي كوتاه به اين مجموعه خواهم داشت.

  • شمال شعر
    علی مسعود هزارجریبی
  • شمال شعر 
علی مسعود هزارجریبی

    سوئد - صحنه ها : گشتي در شعرهاي ميثم رياحي شاعر جوان و شمالي كه در مجاورت و محاكات با دريا به شمال شعر تقرب ورزيده برآيند نوع نگاهي است كه شاعر به پديده ها مي افكند و تِم متن و موتيف شعرها در سيكلي طبيعي انتخاب مي شود انتخابي كه عمدتا چندان قصد و آگاهي شاعر و مؤلف در آن دخيل نبوده بلكه بيشتر مشهودات دروني و بيروني تبديل به فرآيندي از تجربه شعري مي گردند و در ناگهاني به انتخاب مي رسند .


صفحات :   1    |    2    |    3    |