مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

میثم ریاحی ،نفر سوم جایزه شعر فراسپید ایران

میثم ریاحی ،نفر سوم جایزه شعر فراسپید ایران

خبرگزاری ایسنا ، ایبنا و ایرنا : هیئت داوران همچنین ضمن تقدیر کتبی از شعر شاعران  کتایون ریزخراتی، سعدی گلبیانی، علی جهانگیری، شهرام گراوندی، سعیدە کشاورزی، محمد علی نوری، حمید باقری، سینا بهمنش، حسین اشراق و فرحناز عباسی جایزە سوم شعر برگزیدە را مشترکا بە مهدی قلایی، ایمان صفری، رضا روشنی و میثم ریاحی تقدیم کرد.

 نظری به

نظری به"وقتی صدا را مرتکب شدم"میثم ریاحی علی مسعود هزارجریبی

فصلنامه نوشتا و مجله ادبی پیاده رو - ویژه نوروزی : در نهایت شاعر جوان این مجموعه کلام یاکوبسن را خوب درک نموده که "شاعری تجاوز به حدود زبان است " یعنی حتی معیار شکنی و در واقع فرا و فراتر از دوره پیشین کارکردهای زبانی و پرهیز نسبی از الگوها.با سیر و نظر به این مجموعه فضای بحث و چالش و تأمل برای شاعران جوانی که شالوده شکنی در لذت متن و تفکر زایش شگفت را جستجو می کنند پدید می آید.

نگاه به

نگاه به "وقتی صدا را مرتکب شدم " میثم ریاحی امیر حسین بریمانی

روزنامه ایران ، صفحه 8 ، یکشنبه 16 اسفند 1394 : در این اشعار به بهترین شیوه ممکن روایت به کلی نفی شده و همان منطق درونی راهگشای مخاطب است. نهایتا میثم ریاحی را می باید یکی از شاعران خوب دانست که آمیزه ای از زبان شعر دهه چهل و تلقی خود از امر انتزاعی را در شعریت اش بنا نهاده است.

دانلود ویژه برنامه دوم میثم ریاحی در رادیو فرهنگ

دانلود ویژه برنامه دوم میثم ریاحی در رادیو فرهنگ

گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ در برنامه ای با نام «کارنامک» با حضور ابوالفضل پاشا بعنوان کارشناس و مجری ، به بررسی روند کار شاعران امروز ایران می پردازد. در این برنامه ، روند کار تعدادی از شاعران امروز با حضور خودِ شاعران بررسی می شود. میثم ریاحی شاعر گلستانی ،  یکی از شاعران امروز ایران است که در دومین حضور تلفنی اش در "کارنامک" به بحث پیرامون مجموعه " وقتی صدا را مرتکب شدم " پرداخت . این برنامه در تاریخ 23 بهمن ماه ، ساعت 11:30 ظهر از همین شبکه رادیویی پخش شد .

آثار میثم ریاحی | آرشیو

prev
next

نگاه دیگران به آثار میثم ریاحی در جراید
  • یادداشتی از پگاه احمدی بر دفتری از
    مجموعه "وقتی صدا را مرتکب شدم"
  • یادداشتی از پگاه احمدی بر دفتری از
مجموعه

    سوئد ، صحنه ها ،8/ 6 / 86 : احساس می کنم ، دریافت های تان از هستی (  درمفهوم فلسفی اش به مثابه ی یک کلیت پیرامونی و یک  وجود ِ مُحاط  بر همه ی افکار و تجلیات وجود )  خیلی بلوغ یافته تر شده است در این شعرها .مشخصا می بینم که مرزهای بومی را درنوردیده اید و این ، حتی در فراروی از دایره ی واژگانی ِ مالوفی که غالبا در کارهای تان به تکرار می رسید ، مشهود است .

  • نگاهی به «وقتی صدا را مرتکب شدم »
    وحیده سیستانی
  • نگاهی به «وقتی صدا را مرتکب شدم »
وحیده سیستانی

    روزنامه همشهری ، هفتم شهریور 1394  : آن چه در دو دفتر پایانی مجموعه، جلب توجه می کند، تغییرات درونی و بیرونی زبان و لحن اشعار است. گویی زبان به یک بلوغی می رسد تا بگوید (حتا به اطناب بگوید)، اما به حوصله درآید و مکرر نباشد و این نشان دهنده ی ذوق شاعر برای نزدیکی به زبان امروزین شعر در جغرافیای موطنش است.

  • آوردگاه صدا در مجموعه "وقتی صدا
    را مرتکب شدم "
    عابدین پاپی
  • آوردگاه صدا در مجموعه

    روزنامه آرمان / چهارشنبه 12 شهریور 1393 : زبان شاعر فرم پذیر است . این فرم پذیری با زبانی هنرمندانه شکل می گیرد که دارای پی آمدهای معنا پذیر شده . پارادکس های خفیف و آشکار در شعر و استعاره و ایهام بدنه شعر را با رویکردی زیباشناسانه مواجه می سازد . در این آفریده ، زبان در اختیار تصویر هایی شاعرانه می باشد که این تصویر ها ، شاعرانگی شاعر را به تثبیت برسانند .

  • نامه ای از یدالله رویایی
  • نامه ای از یدالله رویایی

    صراحت های بیرونی به شعر تو که می رسند گم می شوند . و هر جا هم که گم نشوند در زبان تو محو می شوند . این توانایی در نویسش شانسی ( موهبتی ) است که دیر می آید و در سن تو گیر نمی آید . در تجربه های تو سن تجربه ها پیدا است ، و سن همیشه چیزی از کمال و یا عطش کمال در خود دارد . در این تجربه ها یک مکانیسم اصلی و محوری است که باید شناخت ، که یا می شناسی و یا تربیت ذهنی تو در خود دارد .

  • " جهان منظره ها "
    رضا حیرانی
  • روزنامه تهران امروز / پنجشنبه 6 دی ماه 1386 : ریاحی در این مجموعه نشان داده از حافظه شعری خوبی برخوردار است و این حافظه شعری باعث شده او بتواند از امکانات کشف نشده شاعران دهه های دور استفاده فراوانی ببرد . بخصوص شیوه انتخاب کلمات او و نحوه ایجاد تناسب میان موسیقی برش دار کلام با تصویرهای مه گرفته باعث می شود به این فکر بیفتم که ریاحی جزو اولین شاعران نسل جدید است که توانسته بدون تقلید صرف به ظزفیت های کشف نشده شعرهای پرویز اسلامپور نزدیک شود .

  • یادداشتی از رضا براهنی
    درباره آثار میثم ریاحی
  • یادداشتی از رضا براهنی
درباره آثار میثم ریاحی

    با سلام ، من شعر های مَرحَمتی را خواندم ، از آنها خوشم آمد . تنها چیزی که به ذهنم می رسد این است که این شعر ها باید از روی زمینه ی کاغذ بلند شوند ، و در فاصله ی چشم و کاغذ بایستند ، یعنی باید ریتم داشته باشند یعنی نفس باید آنها را تقطیع کند نه فقط کاغذ .

  • رهيافت هايي ديگرگون
    مهرنوش قربانعلي
  • رهيافت هايي ديگرگون 
 مهرنوش قربانعلي

    روزنامه ي اعتماد ، دوشنبه 2 اردي بهشت 1387 ، صفحه ي 11 : طبيعت با پديده ها و نمودهاي گوناگونش ، چندي است در كمتر مجموعه شعري ؛ دارايي هايش را به عنوان موتيف غالب به رخ كشيده است و جلوه ي قدرتمندي كه در برخي شعرهاي«نيما يوشيج و سهراب سپهري» و طبيعت گرايي حاصل از آن داشته را باز يافته است.آن قدر كه براي بازتاب مضامين اجتماعي،عاشقانه و عرفاني كفايت كند.

  • تکوین واژه ها / منصور خورشیدی
  • تکوین واژه ها  / منصور خورشیدی

    مجله ادبی پیاده رو : شاعر در دیداری کردن تجربه ها ی خود موفق بوده است . با تلاش آگاهانه وارد قلمرو نحوی زبان شده است . کاری که شاعران بزرگ مثل "رویا یی " و شاملو " کرده اند . تا جایی که در انتقال معنا خود را با مشکل رو به رو کرده است . منظورم آن بخش از شعر هایی است که شاعر عمدتا به ارائه ی معنا توجه داشت .

  • ماه ، روبه طرف انگشت اشاره / سید حمید شریف نیا
  • ماه ، روبه طرف انگشت اشاره / سید حمید شریف نیا

    روزنامه ي اعتماد ملي ، شنبه 17 فروردين 1387 ، صفحه ي 10 : تصویر پدیده های نوظهور  بخشی از تخیل و عصاره ذهنی شاعر جلوه می کنند و ترکیبات و سطر های زیبا و نسبتا محکمی را پیش رو می گذارد . به طوری که تحولات انتزاعی در بعضی از شعر های دفتر اول دیده می شوند. در شعر شهود  ص 45 ، شاعر بیشتر تکیه بر رویکردهای مفهومی دارد و به زیبایی شعر هدایتی آرام و منطقی می دهد .

  • انگشت روي معنا / آرش نصرت اللهي
  • انگشت روي معنا / آرش نصرت اللهي

    روزنامه اعتماد /  شماره 1672 21/2/87 > صفحه 11 (كتاب) :نهايت اينكه شعر ميثم رياحي در چالشي مناسب با محيط خويش، به لحظات قابل توجهي در شعر امروز دست يافته است: لحظاتي كه زاييده تجربه سال هاي بسياري بايد باشد. البته فكر مي كنم كه او نياز به بازسازي ساختار معنايي و ابزارهاي ايجاد معنا در شعر خويش دارد.


صفحات :   1    |    2    |    3    |