مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

شعرهایی از میثم ریاحی در

شعرهایی از میثم ریاحی در "کتاب هفته خبر "

شعرهایی از میثم ریاحی را در شماره 171 (هفته چهارم مهر ماه 1396 ) کتاب هفته خبر ، مجله ای درباره ادبیات ، فرهنگ ، هنر ، جامعه و ... بخوانید . کتاب هفته خبر با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی حسین واحدی پور و دبیری بخش ادبیات سید فرزام حسینی شنبه هر هفته منتشر می شود.

سه شعر از میثم ریاحی در مجله قلمیاران

سه شعر از میثم ریاحی در مجله قلمیاران

سه شعر از میثم ریاحی در بخش "کافه شعر" شماره شهریور ماه 1396 ماهنامه سراسری فرهنگی اجتماعی قلمیاران منتشر شده است .

شعری برای مقام شهید از میثم ریاحی 
در خبرگزاری ایسنا 
به مناسبت شهادت محسن حججی

شعری برای مقام شهید از میثم ریاحی در خبرگزاری ایسنا به مناسبت شهادت محسن حججی

مانندِ قَطعیتِ درخت
می میری   /   تا زنده بمانی برای من
تا چشمه ای بزرگ
در چشمه ای بزرگ
غرق باشد

نقدی بر شعر میثم ریاحی در
«کلمات بیش از آدمی رنج می‌برند»
آنتولوژی شعر شاعران معاصر

نقدی بر شعر میثم ریاحی در «کلمات بیش از آدمی رنج می‌برند» آنتولوژی شعر شاعران معاصر

هفت: بافتارهای منفرد؛ میثم ریاحی، آرش نصرت اللهی، شهرام پور رستم، کروب رضایی، حسین طوافی، مزدک پنجه‌ای، محسن موسوی میرکلایی، بهنام فرخی، موسی زنگنه، هوشنگ رئوف، حمید آل یوسف و احمد فریدمند. جذابیت‌های کلامی-لفظی، زبان فرمی، مضامین عاشقانه همراه با حس‌های نوستالژیک که گاه از زاویه عصیان به آن نگریسته شود در توصیف شعر این دسته از شاعران آمده است.

آثار میثم ریاحی | آرشیو

prev
next

نگاه دیگران به آثار میثم ریاحی در جراید
  • "شاعری درگیر عمق کشف خویش"
    علی جهانگیری
  • روزنامه اطلاعات / سه شنبه 9 دی ماه 1393 / ضمیمه ادبی هنری : در پایان جدای از نگاه تحلیلی ، ستایشی در قلبم دارم که می خواهم صادقانه نثار ریاحی و امثال او نمایم ، شعر او تابع هوچی گری های ادبی زمانه نشده و با پشتکاری قابل  وصف ، مسیر خویش را پی می گیرد ، این نکته  او را از فقدان عمق در حواشی  دور می کند ، و ناخودآگاه در گیر عمق کشف خویش می نماید ، در گیر کشف و خلق جهانی از کلمات شاعری جوان ، به نام «میثم ریاحی»  .

  • "عجین شده در پلان‌‌های نورومانتیسم"
    پژمان قانون
  • روزنامه آرمان /22 مرداد 1393 : در نهایت میثم ریاحی را در این مجموعه شاعری موفق می‌‌یابیم که با استفاده از زبانی نرم و تراش خورده، با ایجاد فضاها و تصاویر نوین و گاه سوبژکتیو و با ترکیبات تازه و جاندار شعرهایی از خود بروز می‌‌دهد که می‌‌تواند نویدگر شاعری آتیه‌‌دار باشد ...

  • یادداشتی از پگاه احمدی بر دفتری از
    مجموعه "وقتی صدا را مرتکب شدم"
  • یادداشتی از پگاه احمدی بر دفتری از
مجموعه

    سوئد ، صحنه ها ،8/ 6 / 86 : احساس می کنم ، دریافت های تان از هستی (  درمفهوم فلسفی اش به مثابه ی یک کلیت پیرامونی و یک  وجود ِ مُحاط  بر همه ی افکار و تجلیات وجود )  خیلی بلوغ یافته تر شده است در این شعرها .مشخصا می بینم که مرزهای بومی را درنوردیده اید و این ، حتی در فراروی از دایره ی واژگانی ِ مالوفی که غالبا در کارهای تان به تکرار می رسید ، مشهود است .

  • نگاهی به «وقتی صدا را مرتکب شدم »
    وحیده سیستانی
  • نگاهی به «وقتی صدا را مرتکب شدم »
وحیده سیستانی

    روزنامه همشهری ، هفتم شهریور 1394  : آن چه در دو دفتر پایانی مجموعه، جلب توجه می کند، تغییرات درونی و بیرونی زبان و لحن اشعار است. گویی زبان به یک بلوغی می رسد تا بگوید (حتا به اطناب بگوید)، اما به حوصله درآید و مکرر نباشد و این نشان دهنده ی ذوق شاعر برای نزدیکی به زبان امروزین شعر در جغرافیای موطنش است.

  • آوردگاه صدا در مجموعه "وقتی صدا
    را مرتکب شدم "
    عابدین پاپی
  • آوردگاه صدا در مجموعه

    روزنامه آرمان / چهارشنبه 12 شهریور 1393 : زبان شاعر فرم پذیر است . این فرم پذیری با زبانی هنرمندانه شکل می گیرد که دارای پی آمدهای معنا پذیر شده . پارادکس های خفیف و آشکار در شعر و استعاره و ایهام بدنه شعر را با رویکردی زیباشناسانه مواجه می سازد . در این آفریده ، زبان در اختیار تصویر هایی شاعرانه می باشد که این تصویر ها ، شاعرانگی شاعر را به تثبیت برسانند .

  • نامه ای از یدالله رویایی
  • نامه ای از یدالله رویایی

    صراحت های بیرونی به شعر تو که می رسند گم می شوند . و هر جا هم که گم نشوند در زبان تو محو می شوند . این توانایی در نویسش شانسی ( موهبتی ) است که دیر می آید و در سن تو گیر نمی آید . در تجربه های تو سن تجربه ها پیدا است ، و سن همیشه چیزی از کمال و یا عطش کمال در خود دارد . در این تجربه ها یک مکانیسم اصلی و محوری است که باید شناخت ، که یا می شناسی و یا تربیت ذهنی تو در خود دارد .

  • " جهان منظره ها "
    رضا حیرانی
  • روزنامه تهران امروز / پنجشنبه 6 دی ماه 1386 : ریاحی در این مجموعه نشان داده از حافظه شعری خوبی برخوردار است و این حافظه شعری باعث شده او بتواند از امکانات کشف نشده شاعران دهه های دور استفاده فراوانی ببرد . بخصوص شیوه انتخاب کلمات او و نحوه ایجاد تناسب میان موسیقی برش دار کلام با تصویرهای مه گرفته باعث می شود به این فکر بیفتم که ریاحی جزو اولین شاعران نسل جدید است که توانسته بدون تقلید صرف به ظزفیت های کشف نشده شعرهای پرویز اسلامپور نزدیک شود .

  • یادداشتی از رضا براهنی
    درباره آثار میثم ریاحی
  • یادداشتی از رضا براهنی
درباره آثار میثم ریاحی

    با سلام ، من شعر های مَرحَمتی را خواندم ، از آنها خوشم آمد . تنها چیزی که به ذهنم می رسد این است که این شعر ها باید از روی زمینه ی کاغذ بلند شوند ، و در فاصله ی چشم و کاغذ بایستند ، یعنی باید ریتم داشته باشند یعنی نفس باید آنها را تقطیع کند نه فقط کاغذ .

  • رهيافت هايي ديگرگون
    مهرنوش قربانعلي
  • رهيافت هايي ديگرگون 
 مهرنوش قربانعلي

    روزنامه ي اعتماد ، دوشنبه 2 اردي بهشت 1387 ، صفحه ي 11 : طبيعت با پديده ها و نمودهاي گوناگونش ، چندي است در كمتر مجموعه شعري ؛ دارايي هايش را به عنوان موتيف غالب به رخ كشيده است و جلوه ي قدرتمندي كه در برخي شعرهاي«نيما يوشيج و سهراب سپهري» و طبيعت گرايي حاصل از آن داشته را باز يافته است.آن قدر كه براي بازتاب مضامين اجتماعي،عاشقانه و عرفاني كفايت كند.

  • تکوین واژه ها / منصور خورشیدی
  • تکوین واژه ها  / منصور خورشیدی

    مجله ادبی پیاده رو : شاعر در دیداری کردن تجربه ها ی خود موفق بوده است . با تلاش آگاهانه وارد قلمرو نحوی زبان شده است . کاری که شاعران بزرگ مثل "رویا یی " و شاملو " کرده اند . تا جایی که در انتقال معنا خود را با مشکل رو به رو کرده است . منظورم آن بخش از شعر هایی است که شاعر عمدتا به ارائه ی معنا توجه داشت .


صفحات :   1    |    2    |    3    |