مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

شعری از میثم ریاحی در آنتولوژیِ «در گستره‌ی هفتاد»

شعری از میثم ریاحی در آنتولوژیِ «در گستره‌ی هفتاد»

گروهِ سوم: شاعرانی از دهه‌های بعدی که به جای ساده‌نویسی، به دست‌آوردهای شعرِ هفتاد توجه داشتند و هنجارهای به‌دست‌آمده‌ی هفتاد را ادامه دادند و به‌روزرسانی کردند . در این بخش از کتاب، شعر این شاعران را می‌خوانیم: مریم فتحی/ پژمان قانون/ شجاع گل‌ملایری/ لادن جمالی/ نعمت مرادی/ علی‌اصغر عالی‌زاده/ ایمان مؤمنی/ سردار شمس‌آوری/ زبیده‌ی حسینی/ امین احراری/ ابوالفضل نظری/ میثم ریاحی

شعری از میثم ریاحی در مجله

شعری از میثم ریاحی در مجله "غروب"

شعری از میثم ریاحی در صفحه 164 شماره 12 مجله ی غروب که به فرهنگ ، ادب و هنر اختصاص دارد منتشر شده است .

شعری از میثم ریاحی در فصلنامه

شعری از میثم ریاحی در فصلنامه "هفتاد"

محمد آشور - مسعود احمدی - شیوا ارسطویی - سامان بختیاری - عابدین پاپی - فرزین پارسی کیا - ابوالفضل پاشا - منیره ی پنج تنی - علیرضا پنجه یی - امیرحسین تیکنی - محمد جانبازان - محمد جدیری رهنمایی - لادن جمالی - رضا چایچی - نادر چگینی - نرگس دوست - ایمان رحمانی - علی رضا رعیت - میثم ریاحی ...

شعرهایی از میثم ریاحی در گزینه شعر نو شمال

شعرهایی از میثم ریاحی در گزینه شعر نو شمال

"گزینه شعر نو شمال " کشور در سال 1396 توسط اسدالله عمادی ، علیرضا ابن قاسم و هوشنگ عباسی گردآوری و به همت نشر روزآمد تهران منتشر شده و مشتمل بر شعر 79 شاعر شمال است که سهم استان گلستان از این تعداد 18 شاعر است . دو شعر از میثم ریاحی در بخش استان گلستان منتشر شده است .

آثار میثم ریاحی | آرشیو

prev
next

نگاه دیگران به آثار میثم ریاحی در جراید
  • "عبور با چمدانی پر از پروانه "
    سریا داودی حموله
  • روزنامه ایران / یکشنبه 16 فروردین 1394 : در کل مجموعه ی «وقتی  صدا را مرتکب شدم» هستن های عینیت مند بر محور نوستالژیک گرایی و غربت سرایی استوار است و شعرها بیش از این که دال بر اعتراض باشند،بر محور انتقادی می چرخند.« عشق ـ مرگ»از مضمون های اصلی است که گاهی به ورطه ی رمانتیسم سطحی می غلتد.با توجه به جنبه های «شنیداری ـ تصویری»گویا جای بعضی ابژه ها درد می کند.

  • "شاعری درگیر عمق کشف خویش"
    علی جهانگیری
  • روزنامه اطلاعات / سه شنبه 9 دی ماه 1393 / ضمیمه ادبی هنری : در پایان جدای از نگاه تحلیلی ، ستایشی در قلبم دارم که می خواهم صادقانه نثار ریاحی و امثال او نمایم ، شعر او تابع هوچی گری های ادبی زمانه نشده و با پشتکاری قابل  وصف ، مسیر خویش را پی می گیرد ، این نکته  او را از فقدان عمق در حواشی  دور می کند ، و ناخودآگاه در گیر عمق کشف خویش می نماید ، در گیر کشف و خلق جهانی از کلمات شاعری جوان ، به نام «میثم ریاحی»  .

  • "عجین شده در پلان‌‌های نورومانتیسم"
    پژمان قانون
  • روزنامه آرمان /22 مرداد 1393 : در نهایت میثم ریاحی را در این مجموعه شاعری موفق می‌‌یابیم که با استفاده از زبانی نرم و تراش خورده، با ایجاد فضاها و تصاویر نوین و گاه سوبژکتیو و با ترکیبات تازه و جاندار شعرهایی از خود بروز می‌‌دهد که می‌‌تواند نویدگر شاعری آتیه‌‌دار باشد ...

  • یادداشتی از پگاه احمدی بر دفتری از
    مجموعه "وقتی صدا را مرتکب شدم"
  • یادداشتی از پگاه احمدی بر دفتری از
مجموعه

    سوئد ، صحنه ها ،8/ 6 / 86 : احساس می کنم ، دریافت های تان از هستی (  درمفهوم فلسفی اش به مثابه ی یک کلیت پیرامونی و یک  وجود ِ مُحاط  بر همه ی افکار و تجلیات وجود )  خیلی بلوغ یافته تر شده است در این شعرها .مشخصا می بینم که مرزهای بومی را درنوردیده اید و این ، حتی در فراروی از دایره ی واژگانی ِ مالوفی که غالبا در کارهای تان به تکرار می رسید ، مشهود است .

  • نگاهی به «وقتی صدا را مرتکب شدم »
    وحیده سیستانی
  • نگاهی به «وقتی صدا را مرتکب شدم »
وحیده سیستانی

    روزنامه همشهری ، هفتم شهریور 1394  : آن چه در دو دفتر پایانی مجموعه، جلب توجه می کند، تغییرات درونی و بیرونی زبان و لحن اشعار است. گویی زبان به یک بلوغی می رسد تا بگوید (حتا به اطناب بگوید)، اما به حوصله درآید و مکرر نباشد و این نشان دهنده ی ذوق شاعر برای نزدیکی به زبان امروزین شعر در جغرافیای موطنش است.

  • آوردگاه صدا در مجموعه "وقتی صدا
    را مرتکب شدم "
    عابدین پاپی
  • آوردگاه صدا در مجموعه

    روزنامه آرمان / چهارشنبه 12 شهریور 1393 : زبان شاعر فرم پذیر است . این فرم پذیری با زبانی هنرمندانه شکل می گیرد که دارای پی آمدهای معنا پذیر شده . پارادکس های خفیف و آشکار در شعر و استعاره و ایهام بدنه شعر را با رویکردی زیباشناسانه مواجه می سازد . در این آفریده ، زبان در اختیار تصویر هایی شاعرانه می باشد که این تصویر ها ، شاعرانگی شاعر را به تثبیت برسانند .

  • نامه ای از یدالله رویایی
  • نامه ای از یدالله رویایی

    صراحت های بیرونی به شعر تو که می رسند گم می شوند . و هر جا هم که گم نشوند در زبان تو محو می شوند . این توانایی در نویسش شانسی ( موهبتی ) است که دیر می آید و در سن تو گیر نمی آید . در تجربه های تو سن تجربه ها پیدا است ، و سن همیشه چیزی از کمال و یا عطش کمال در خود دارد . در این تجربه ها یک مکانیسم اصلی و محوری است که باید شناخت ، که یا می شناسی و یا تربیت ذهنی تو در خود دارد .

  • " جهان منظره ها "
    رضا حیرانی
  • روزنامه تهران امروز / پنجشنبه 6 دی ماه 1386 : ریاحی در این مجموعه نشان داده از حافظه شعری خوبی برخوردار است و این حافظه شعری باعث شده او بتواند از امکانات کشف نشده شاعران دهه های دور استفاده فراوانی ببرد . بخصوص شیوه انتخاب کلمات او و نحوه ایجاد تناسب میان موسیقی برش دار کلام با تصویرهای مه گرفته باعث می شود به این فکر بیفتم که ریاحی جزو اولین شاعران نسل جدید است که توانسته بدون تقلید صرف به ظزفیت های کشف نشده شعرهای پرویز اسلامپور نزدیک شود .

  • یادداشتی از رضا براهنی
    درباره آثار میثم ریاحی
  • یادداشتی از رضا براهنی
درباره آثار میثم ریاحی

    با سلام ، من شعر های مَرحَمتی را خواندم ، از آنها خوشم آمد . تنها چیزی که به ذهنم می رسد این است که این شعر ها باید از روی زمینه ی کاغذ بلند شوند ، و در فاصله ی چشم و کاغذ بایستند ، یعنی باید ریتم داشته باشند یعنی نفس باید آنها را تقطیع کند نه فقط کاغذ .

  • رهيافت هايي ديگرگون
    مهرنوش قربانعلي
  • رهيافت هايي ديگرگون 
 مهرنوش قربانعلي

    روزنامه ي اعتماد ، دوشنبه 2 اردي بهشت 1387 ، صفحه ي 11 : طبيعت با پديده ها و نمودهاي گوناگونش ، چندي است در كمتر مجموعه شعري ؛ دارايي هايش را به عنوان موتيف غالب به رخ كشيده است و جلوه ي قدرتمندي كه در برخي شعرهاي«نيما يوشيج و سهراب سپهري» و طبيعت گرايي حاصل از آن داشته را باز يافته است.آن قدر كه براي بازتاب مضامين اجتماعي،عاشقانه و عرفاني كفايت كند.


صفحات :   1    |    2    |    3    |